Friday, December 18, 2009

Tahun Baru - Awal Muharram 1431 Hijriah

Salam tahun baru tok ucapkan pada semua. Tak seperti orang lain yang mempunyai kelaziman untuk berazam bila menyambut tahun baru, tok pulak jarang mempunyai azam. Sebab tok tahu, selalunya azam tok tidak pernah yang tertunai. Jadi tok malas nak berazam, biar lah tok jalani hidup sehari hari tanpa mempunyai azam dan terikat dengan azam yang harus ditunaikan.

Tak seperti tahun tahun yang lalu, mengimbas kembali kelaziman tok bila menyambut tahun baru ini. Selalunya tok akan berjalan jalan dengan sahabat sahabat. Tahun ini tok terlupa tentang kelaziman tersebut. Mungkin kerana tok terlalu sebuk sehingga terlupa tentang kelaziman ini.

Mengimbau kembali beberapa tahu yang lalu.. tok pernah tersesat ketika mendaki Gunung Ledang. Sehinggakan hari ke-3 baru sampai kepuncak. Dan, tahun yang lalu pula tok ke Pulau Besar untuk melihat satu kaum menyembah kubur kubur keramat. Tahun ini pula, sepatutnya tok ke Masjid Demak dengan seorang sahabat. Tapi tok lupa dan sahabat tersebut pulak tidak mengingatkan. Mungkin belum ada rezeki lagi. Tengok la pula tahun depan....

No comments:

Post a Comment