Monday, June 21, 2010

Bapa

lama nampaknya tempat ni sunyi sepi. tok ada banyak nak cerita sebenarnya. tapi macam berat nak menulis. cerita serba sedikit pasal arwah unyang pun nampak macam best. sempena hari bapa yang di sambut semalam. sempena hari guru pun boleh jugak cerita pasal unyang. sebab beliau pun seorang guru dahulunya. sekarang ni tok tak tahulah sama ada beliau masih mengajar atau tidak.

kebetulan semalam tok lalu di tepi kawasan perkuburan unyang. tapi tak sempat pulak nak singgah. nak singgah pun bukan unyang ada di situ lagi. kalau nak fidyahkan alfatihah, kat mana mana pun boleh. mungkin bila senang tok singgah jugak la, saja nak tengok kalau ada rumput rumput yang naik di tepi/ditengah kubur. kalau ada, memang tok bersih kan lah. supaya tanda unyang tidak nampak terbiar.

bagi tok, unyang adalah seorang bapa yang 1st class dan memang 5 star. unyang seorang yang suka mendengar masalah dan suka menyelesaikan banyak masalah. unyang juga tidak ragu ragu untuk meluahkan perasaan pada tok jikalau beliau mempunyai masalah. pada dasarnya unyang serba serbinya lengkap sebagai seorang bapa. bagi yang membaca cerita ini harap sama sama mefidyah kan pahala al-fatihah pada unyang. al-fatihah...

No comments:

Post a Comment