Thursday, September 16, 2010

Naga

Sempena Syawal 1431 ni, ramai jugak sahabat sahabat yang datang bertandang ke rumah tok. Kerana kisah ular yang tok cerita kan dahulu, ada juga yang bertanya tentang kesahihan tentang cerita naga pada tok dan jugak seorang sahabat lain yang agak pakar juga tentang hal hal mistik ni.

Tok katakan yang tok pernah berjumpa dengan seseorang yang kembarnya seekor ular dan akhirnya menjadi naga. Dan kedua dua mereka masih hidup lagi di ketika ini. Disambung pula oleh sahabat tok yang lain. Beliau pernah berjumpa dengan seseorang yang ibunya adalah naga. Dan beliau boleh berjumpa dengan ibunya secara zahir, bila bila masa beliau berkehendak.

Ibunya juga pernah menyarankan beliau untuk ke Tasik Chini jikalau mahu berjumpa dengan adik beradik beliau yang lain dan juga berbentuk naga. Dan sesiapa sahaja mengikut beliau ke Tasik Chini tersebut pasti boleh melihat naga naga tersebut.

Biasa la.. kalau dah berkumpul tu macam macam la cerita keluar. Cukup la dulu sedikit selingan tentang hal naga ini. Kalau boleh tok nak bercerita tentang naga yang pernah tok naik dahulu. Tapi rasanya lain kali lah.. kalau ada mood.

3 comments:

  1. Selamat hari raya tok ketua.. Semoga gembira selalu..

    ReplyDelete
  2. yang tok naik tu, naga yang macamana? cina punya ke orang putih punya?

    tok ajar la cucu, how to train your dragon...

    ReplyDelete
  3. menarik ni tok,bole sambung lagi..

    ReplyDelete