Monday, October 22, 2007

Notebook Rosak

Dah berminggu notebook tok rosak. Akhirnya lepas raya dapat jugak tok ke Plaza Low Yat di KL untuk membetulkan notebook tok. Itu pun selepas segala cubaan tok membetulkan sendiri gagal.

Rupanya ada chip yang sebesar ibujari yang rosak. Kos baikpulih campur tukar barang adalah hangus dalam RM300. Tak apa.. janji tok boleh buat kerja. Tapi selepas itu.. lain pulak rosaknya. Keyboard buat hal. Bila tekan button "b", akan keluar huruf "bg". Begiru juga kalau tekan button "g", akan keluar juga huruf "bg".

Begitu juga lah halnya dengan button "n" dan "h". Bila tekan salah satu button, akan keluar huruf "nh". Petang tadi abis barai button keypad tok tanggalkan. Sambil tu, tok scan jugak dengan anti-virus. Tiba tiba ok pulak button tu. Jadi tok pasangla balik button2 keypad yang dah barai tu. Alih alih, malam ni jadi balik.

Tok cuba dulu scan dengan anti-virus. Virus tak jumpa, tapi separuh scan, button sudah ok. Apa hal ya? Tok pernah diberi amaran dahulu, jangan terlalu suka bercerita. Tapi tok tak endah, tetap juga bercerita. Adakah ini satu sabotaj atau kebetulan? Ntah le.. tok pun tak tahu..


No comments:

Post a Comment