Thursday, April 2, 2009

Satu Permainan

Tak sangka betul satu permainan yang tok jumpa ini. Tok sangka kan semuanya hanya lah rakan rakan dan permainan secara friendly. Ada yang tok dah berjumpa secara suri, ada yang tidak, malahan ada yang tok tak kenal pun. Ada yang bila jumpa pendiam orangnya, tetapi bila tiada bersuri, mulutnya lancar memaki seperti itulah sebutan hariannya. Ada yang tok tak kenal pun, jumpa pun tidak pernah, bersembang lagi lah, tapi perlinya macam kenal tok luar dan dalam.

Permainan ini memang dasyat bagi tok. Selama ini tok diam, bukan sebab tak ambik tahu permainan ini. Tapi sebenarnya memang tok tak tahu. Setelah tok teliti, rupanya ada Ahli Jawatan Kuasa Kecil yang punya angkara untuk memburuk buruk kan tok, mungkin mahu membunuh character tok. Walaupun muka tok memang buruk.

Perg.. anak haram lah, ajak lawan fizikal la. Dasyat betul lah diorang ni, mesti kuat nak mampus. Sembang agama tinggi melambung, tapi masih lagi bermain permainan kotor. Kalau yang sudah sediakala dungu tu tok tak kesah, tapi yang selama ini orang yang memang tok hormati pun 2x5 juga. Budak budak baru pun sama, tapi mungkin diorang tu terikut ikut dengan perangai pemain senior. Tapi diorang ni tak ada contoh yang baik ke nak ikut.

Selama ini tok ingat permainan ini adalah secara individu dan friendly sahaja, rupanya tok salah. Ini rupanya permainan kalah mati dan juga permainan berpasukan. Siapa ramai kawan dia menang. Dan boleh bunuh sesiapa sahaja, walaupun permain lain tidak melakukan kesalahan.

Mungkin silap tok, yang tak baca undang undang permainan... Atau pun memang tak sepatutnya tok bermain permainan ini.

No comments:

Post a Comment