Friday, March 19, 2010

Apa Apa Apa Aja

Sebenarnya tak tahu nak cerita apa. Saja nak menulis di sini. Tok dah 2 (dua) hari demam. Masuk hari ni adalah hari ke 3 (tiga). Tapi baru hari ni ambik MC. Jadi hari ni cuti lah. Nenek pulak sebuk ke Hospital menjaga ibunya yang sakit. Jadi adalah malam malam yang tok keseorangan kerana nenek tidur di Hospital... seperti malam ini.

Kebetulan hari ini MC, jadi tengahari tadi tok berkesempatan lah membawa Paklong, Pakngah, Paktih dan Paksu ke masjid untuk bersembahyang Jumaat. Selalunya tok sembahyang jumaat di sekitar ofis. Dan inilah salah satu hikmahnya ketika sakit ini.

Tajuk topik Apa Apa Apa Aja tu sengaja tok letak sebab tok tak tahu nak cerita apa. Tok cuba melayan menulis ini untuk melihat apa buah fikiran yang akan keluar nanti. Selalunya tok akan merepek lah. Apatah lagi dengan tambahan Panadol, Pain Killer, Antibiotic dan Charcoal Tablet. Tok cuba untuk tidak tidur awal, kerana petang tadi sudah puas tidur. Jadi cukup cukuplah tidur tu dulu.

Sebenarnya sudah beberapa hari tok berfikir untuk bercerita tentang cubaan tok mengumpan Bunian untuk menjelma kan diri. Tapi bila hendak menulis, idea hilang. Bila sebuk, idea datang. Kadang kadang tu tercerita hal lain yang tidak berkaitan. Tapi jangan pulak kata ini sebagai gangguan untuk mengagalkan tok untuk bercerita, cuma idea yang tak berapa ada di ketika itu.

Ok baru teringat nak cerita sesuatu... tok akan sambung di topik selepas ini.

http://ketualanun.blogspot.com

No comments:

Post a Comment