Friday, March 19, 2010

Darul Saka

Selepas ambil MC pagi tadi tok ada melepak minum dengan kawan kawan yang lain. Kebetulan pulak ramai yang bercuti tak kira di sebabkan MC atau memang ambil cuti. Antara salah seorang kawan tok ada bercerita tentang anak saudara nya (perempuan) yang sudah dilarikan orang. Tapi macam biasalah antara rakan rakan ni sebelum membantu, kami akan gelak gelakkan dulu atau pun soal siasat macam polis pencen. ada yang pertanyaan yang di tanya..

"Berapa umur anak saudara kau ni?"..
"Dah report polis ke belum?"..
"Anak saudara kau ni lelaki ke perempuan?"..
"Dah berapa lama hilang?"..
"Dah jumpa tok bomoh mana?"..

dan macam macam lagi bentuk soalan yang boleh mendatang kan gelak ketawa. Padal kawan itu serius meminta pertolongan. Nasib baiklah kawan tersebut tebal telinganya..

Antara konklusi yang tok dapat buat adalah. Anak saudara sahabat ini adalah seorang perempuan yang berumur dalam 20 an, telah menghilangkan diri dalam tempoh 5 bulan kerana mengikut seorang lelaki dan angkara buatan ilmu sihir. Macam macam cara telah dibuat, termasuk berjumpa berbagai tok guru, tok bomoh dan juga sami siam. Semuanya surrender tak berani nak buat. Ini cuma konklusi yang tok buat daripada cerita yang tok dengar.

Atas dasar ingin membantu dan beliau sanggup berusaha lagi. Tok telah bagi satu website..


Tok bagi tahu ini adalah salah seorang sahabat yang tok kenal lama dahulu dan tok pun sudah lama tak berhubung. Kalau masih nak mencuba, hubungi nombor yang ada di blog tersebut. Apa apa hal pakat pakat la betul betul. Disebabkan sudah lama tak berhubung, tok pun tahu tahu macam mana charge yang di kenakan dan sebagainya.

Hanya itulah sahaja yang dapat tok tolong. Lagi pun bidang perawatan, cari orang/barang hilang, buang saka, halau hantu/jin/jan/jun adalah diluar pengetahuan tok. Begitu sahajalah pengakhiran cerita kami. Selebihnya bersambung lah cerita hal hal lain..

P/s: tentang tok belagak dari darul saka ni, kalau di sebut nama betul tok mungkin beliau tak kenal. Dan ini bukan IKLAN, sekadar bercerita sahaja.

No comments:

Post a Comment