Saturday, April 10, 2010

Kenapa Berblog?

Sebenarnya tok ni jenis muka yang malas menulis, walaupun membuat report adalah antara tugas tugas tok di pejabat. Di tambah lagi tok ni yang memang tiada skill langsung untuk bercerita. Abis.. kalau dah macam tu.. kenapa tok ber blog ya?

Dulu masa zaman orang tulis diary... tok lah paling kuat gelak kan diorang. Apa benda lah tulis cerita hal sendiri dalam diary lepas tu sorok tak nak bagi orang baca. Ntah apalah jadi dengan diary diorang tu sekarang dan entah berapa ramai dah yang curi curi baca diary diorang.

Tok cuba cari alasan yang sebenar berblog.. tapi masih tak ketemui. Nak kata tok nak berkongsi cerita.. kebanyakannya adalah cerita dongeng dan hikayat. Nak kata cuba mengasah skill untuk bercerita.. buat apa? tok dah tua, bukannya nak ambil SPM dan STPM dah.

Hmm.. pasal apa ya. Mungkin nak meluahkan perasaan kot. Tak jugak... Mungkin sebab trend orang ada blog... tok pun nak ada blog jugak. Hmm... Yang ni boleh pakai sikit sikit. Tapi.. apa alasan sebenarnya ya. Cari... cari... cari... Tak boleh nak pikir jugak...

Kalau di perhatikan.. orang yang berblog ni macam macam topik yang diorang ada. Ada blog yang spesifik cerita pasal kereta, spesifik pasal motor, basikal, ada juga yang buat konsep ala ala diary, ada juga yang yang guna blog untuk berniaga... tapi... apa konsep blog tok ni? hmm yang ni pun tak dapat nak jawab jugak.......

Malas nak pikir la....

No comments:

Post a Comment