Saturday, January 1, 2011

1.1.11


tahun gregorian 2011 sudah tiba. walau pun ramai yang tak menyambut tahun baru gregorian ni. tapi sebenarnya ramai yang sukar lari dari tahun gregorian ni. dengan kata lain, terpaksa juga guna kalendar ini berbanding dengan kalendar hijriah.

tok tak tahu apa peristiwa peristiwa penting yang bakal berlaku pada 2011 (kerana tok bukan peramal). tapi ramai (di internet) menyatakan akan berlaku berbagai peristiwa peristiwa rentetan menjelang tibanya tahun 2012. dimana juga di sebut sebagai pelbagai malapetaka akan berlaku.

apa yang nak berlaku, biar la berlaku. bukankah semua itu InsyaAllah belaka. apa yang nak di kekang lagi. macam biasa lah.. masing masing ada pendapat sendiri. masing masing ada minat sendiri dan masing masing ada carian sendiri.

kalau yakjud makjud nak keluar.. biarlah. kalau dajjal nak tunjuk muka.. biar lah. siapa lagi nak keluar? freemason? illuminati? cicak tokek? the green lantern? biarkan lah. sekali sekala layan cerita freemason ni pun best jugak. tapi boring la kalau main dam pun di katakan sebagai unsur illuminati.

harapan tok pada awal tahun gregorian ni, nak sangat dajjal tunjuk muka. itu pun kalau dia berani la. err... ada ka dajjal ni?

2 comments:

  1. Tok,

    Kalau saya pulak, Dajjal, saya tak minat nak jumpa.

    Saya minat nak jumpa Dewa Poseidon. Nak mintak dia bawak ronda2 dunia kayangan bawah laut. hehehe...Peace...

    Hidup Harimau Malaya......

    peminat pedang setiawan

    ReplyDelete