Saturday, December 31, 2011

2012



Esok bermula lah lembaran kalendar baru Gregorian. Bagi tok, tahun 2012 ni adalah tahun yang sedikit perlu di berikan perhatian. Beberapa tahun kebelakang dah terlalu banyak cerita yang di buat tentang 2012 ni. Ada yang kata nak kiamat la, ada yang kata bencana besar la, ada yang kata imam mahadi keluar la, dajal keluar la dan macam macam lagi.


Bagi tok, percaya tidak.. Untuk menolak pun tidak. Tok ambil jalan tengah iaitu dengan memerhati sahaja. Selebihnya hidup seperti biasa. Sebenarnya yang kat atas tu semua ayat kontrol ja.


Untuk yang benar benar taksub pada tahun 2012, bagi tok tahun ini hanyalah sebagai petanda sahaja sama ada untuk rentetan cerita imam mahadi, dajjal dan lain lain. Petanda utama yang harus dilihat adalah kejatuhan ekonomi. Yang ini kalau nak kaji pun harus lah secara mendalam. Kejatuhan ekonomi yang macam mana? Siapa yang merasa kejatuhan ekonomi ini? Jatuh sampai tahap mana? Apa penyebab kejatuhannya dan berbagai lagi. Tok malas nak mengkaji.. Tok lebih suka memerhati..


Kalau nak cerita mungkin panjang lagi. Terutama sekali jikalau apa yang diceritakan di mana mana (internet, forum) tidak berlaku langsung. Apa yang akan berlaku selepas itu.


Hanya ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI..


Published with Blogger-droid v2.0.2

No comments:

Post a Comment