Sunday, May 5, 2013

Diambang Pilihanraya dan bukan Diambang Wati


Ketika tok mula men type ini. Kebetulan jarum jam menunjukkan tepat pukut dua belas pagi. Maka tandanya, beberapa jam lagi tok terpaksa pergi mengundi. Asalnya tok tiada hajat pun untuk bercerita malam ni. Tapi disebabkan buka facebook dan tengok youtube semuanya perlahan macam siput. Maka terpaksa la mencoret sikit. Mata pulak dah bertukar jadi mata musang, tapi malas nak keluar rumah.

Padahal beberapa hari lepas, ada yang datang meminang pak long. Kalau ikutkan best jugak bukak tajuk ni. Tapi malas nak bercerita bab ni. Mungkin hari lain la, kalau tiba tiba terbuka hati nak bercerita.

Hari ni tok nak cerita pasal pilihanraya. Dulu tok pernah kata, kalau boleh tok tak mau cerita politik di blog ni. Disebabkan itu, maka ada yang salah sangka bahawa tok ni tak berpolitik. Ada juga yang sangka tok ni sokong hizbut tahrir (http://www.mykhilafah.com/). Buat sementara waktu ini, dengan izin dan kehendak Allah tok terpaksa juga lakukan kerana Allah dengan keluar rumah esok hari memangkah apa yang tok fikirkan patut.

Tok tidak terang terang menunjuk sokongan tok pada mana mana parti. Tapi ketika ini tok dah tahu parti apa yang tok nak pangkah, tapi kejap lagi bila nak memangkah... hanya Allah sahaja yang tahu.

1 comment:

  1. hamba pun begitu tok.. terpaksa pangkah.. hamba pangkah parti yang pada pandangan hamba kurang membawa mudarat..

    ReplyDelete