Monday, March 9, 2009

Bank Antarabangsa

Agaknya sudah berbulan tok tak pulang ke Manjung (rumah mertua) dan sementelah sudah lama tidak pulang, tok ambil lah sedikit kesempatan untuk berjumpa Pak Tam. Sebenarnya, inilah rutin tok kalau pulang ke rumah mertua, tak pernah yang tidak jumpa Pak Tam. Malahan nenek sudah masak sangat dengan rutin tok yang satu ni.

Semasa sedang bersempang di kedai kopi, Pak Tam ada menyatakan hasrat nya untuk berjumpa dengan kenalan beliau sebentar. Memandangkan tok memang tiada apa apa perancangan, maka tok ikut sahajalah hasrat beliau.

Kenalan Pak Tam ini sebenarnya mendakwa bahawa wujud satu bank ghaib yang bertaraf antarabangsa di rumahnya. Ini adalah kerana semua jenis matawang boleh ditukar atau dikeluarkan di bank tersebut. Sebenarnya tok tak berapa ingat nama kenalan Pak Tam ni, mungkin Pak Din, mungkin Pak Ariff namanya. Yang pastinya tok panggil Abang sahaja.

Abang ini terlalu mesra jika di ikutkan kali pertama berjumpa, walaupun tok tak tahu/paham apa yang Abang ceritakan. jyang pastinya jenuh jugak muka tok tersenyum senyum (sampai sakit rahang muka) akibat melayan Abang dengan cerita ceritanya.


No comments:

Post a Comment