Wednesday, July 20, 2011

Perang Akhir Zaman


Tok tahu ramai yang tertunggu tunggu akan perperangan ini. Ini adalah melalui permerhatian tok melalui blog, forum internet dan juga sessi sembang sembang dengan rakan rakan. Ada yang menggelarkan group mereka panji panji hitam lah, panji panji hijau la, fi sabillillah dan berbagai bagai lagi. Tok tiada apa isu dengan group group ini, niat mereka semua suci (apa yang tok rasa la).

Selalunya perang akhir zaman ini mereka akan kaitkan dengan cerita kemunculan Dajjal dan Imam Mahadi dan akhir sekali dengan turunnya Nabi Isa Al-Masih. Ditambah lagi dengan cerita tentera elite Imam Mahadi yang seramai 313 orang. Menjadi antara golongan tentera elite ini lah yang banyak di dambakan oleh seseparuh golongan.

Ada yang mengatakan/menceritakan tentang kebolehan tentera tentera elite ni.

"Mereka boleh melakukan hal hal yang boleh mencarik adat".. kata seorang rakan tok tidak lama dahulu.

Dan sekarang makin melanda pula wabak atau fenomena tentang freemason dan illuminati. Diceritakan pula mereka lah antara pejuang pejuang Dajjal yang tengah menyediakan tapak untuk munculnya Dajjal.

"Dajjal ni sekarang tengah di rantai di sebuah pulau".. tambah seorang rakan lagi.

Dan berkait pulak dengan tahun 2012, tahun yang dikatakan sebagai pencetus berlakunya perperangan akhir zaman ini. Yang sebenarnya kalau nak sembang hal perang akhir zaman ni, duduk di kedai kopi 2-3 malam pun tak habis. Kalau tok tulis boleh jadi sampai Part 20 ke Part 30, itu pun belum tentu habis lagi. Tak termasuk lagi cerita cerita mistik hal hal perang ini.

Bagi tok, tak ambil kesah hal perang akhir zaman ni pun tak apa. Bukan melibatkan hal akidah pun. Nak ambik kesah pun tak apa, ikut kegemaran masing masing masing. Dan tok bukan lah pakar dalam hal ni, cuma kebetulan ramai jugak yang berminat tentang Perang Akhir Zaman ni. Jadi kena ambik tahu jugak la. Kalau tidak jadi kera sumbang pulak bila lepak kedai kopi.

No comments:

Post a Comment