Sunday, July 31, 2011

Ramadhan Tiba Lagi


Alhamdulillah...

Dari satu Ramadhan ke satu Ramadhan lagi, syukur ke hadrat Allah SWT kerana diberikan kesempatan untuk tok merasa Ramadhan tahun ini. Syukur lagi kerana dibukakan pintu hati tok dan keluarga untuk menambah sedikit amalan. Seperti biasa, tok dan keluarga hanya bertarawikh di rumah. Bukan tidak mahu bercampur gaul di masjid, tapi Alhamdulillah, tok diberikan keluarga yang ramai cukup untuk memeriahkan surau di rumah tok ini.

Lagipun, sebagai ketua keluarga, tok mengambil amanah untuk mengetuai solat tarawikh di surau sendiri. Agar boleh di jadikan suri dan teladan kepada keluarga tok apabila mereka bekeluarga nanti.

Seperti dahulu, sms mengucapkan sambutan mula masuk ke hanphone tok. Tapi kali ini lain macam sikit, disamping mengucapkan sambutan Ramadhan Al Mubarak, tak ketinggalan juga yang memohon ampun dan maaf. Baguslah kalau selalu memohon ampun dan maaf ni, supaya sentiasa berada di dalam keadaan yang bersih dari kesalahan. Mungkin perlunya memohon ampun dan maaf sebelum bermulanya Ramadhan, agar amalan amalan di bulan Ramadhan ini diterima dengan bersih. Ntah, tok tak berapa mengerti, cuma tahun ini pula banyak terima sms memohon keampunan. Berfikir positif, baiklah begitu, daripada tiada bermohon maaf langsung.

Tok doakan, semoga di bulan Ramadhan ini, kita dapat menunaikan apa yang telah di syariatkan kepada kita dan dapat ditambah lagi dengan amalan amalan tambahan. Moga semua itu dipermudahkan oleh Allah dari segi mental dan fizikal.

No comments:

Post a Comment