Monday, August 22, 2011

Keluarga Tok


Alhamdulillah Allah SWT memberi tok keluarga yang agak ramai. Dalam ramai ramai itu tiada seorang pun bagi tok yang memberikan masalah kepada diri tok. Syukur dipanjangkan lagi kepada Allah pemilik sekelian alam, kerana memberikan tok teman hidup yang taat dan sentiasa memahami minat dan pendirian tok.

Malahan mereka mereka semua inilah yang membuatkan tok lebih dekat dan lebih sentiasa mengingati Allah. Bertambah syukur kepada Allah yang maha suci kerana kurniaan keluarga ini tidak membuatkan tok bermegah megah bahkan ianya membuatkan tok erti kesyukuran keatas segala rezeki yang Allah maha kaya berikan.

Mereka ini lah yang membuatkan tok tidak lalai keatas segala tuntutan yang Allah maha besar kehendakkan. Banyak ilmu yang tok pelajari dari mereka ini seperti yang Allah maha berilmu berikan. Tok anggap mereka mereka ini adalah kurniaan Allah maha pencipta sebagai teman tok di dunia ini tak kira yang memegang status isteri atau pun anak.

Tok berharap moga Allah yang pengampun dapat mengampunkan segala dosa dosa kami yang telah lalu dan jadikan kami suci sesuci salju. Tetapkan kami di dalam iman dan janganlah di pecahkan kami.

Sesungguhnya apa yang berlaku dan terjadi adalah kehendak Allah yang maha pemberi petunjuk.

No comments:

Post a Comment