Monday, August 15, 2011

Mimpi Tok


Bulan puasa ni, jelas jelas betul mimpi tok. Kesan nya ke minda tok, ibarat macam sesuatu perkara benar benar berlaku sebentar tadi.

Malam tadi, berlaku ketegangan di negara tercinta kita ini. Ancamannya bukan lagi manusia atau berlaku ketegangan antara kaum seperti yang di tunggu tunggu oleh sesetengah pehak. Siapa yang mengancam tidak dapat tok perhatikan dengan betul. Tok sangka, ini mesti ancaman dari puak Illuminati atau freemanson (seperti orang katakan), ataupun mesti Dajjal dah keluar dah ni.

Orang ramai tertunggu tunggu siapa yang bakal mengganggu, kerana muka tidak dapat di lihat, tetapi ancaman sudah ada. Sehingga perintah berkurung di merata rata tempat (untuk keselamatan orang ramai juga). Akibatnya yang berlarutan, pendapatan orang ramai semakin kurang, simpanan wang dan makanan semakin habis. Orang tiada lagi bekerja, kerana tidak di benarkan.

Pihak yang di tugas kan menjaga orang ramai pun semakin korup. Sebab mereka juga perlukan wang dan makanan sedangkan gaji pun mereka tidak dapat.. Tiada lagi istilah pergi ke bank untuk mengambil duit, malahan tiada lagi tempat menjual jual barang runcit. Hanya beberapa orang sahaja yang berani curi curi keluar rumah mencari sumber makanan (di keadaan perintah berkurung). Itu pun mereka tidak tahu di mana.

Tok sekeluarga sudah lama berlapar, jadi tok terpaksa juga keluar rumah secara sorok sorok untuk mencari makanan. Ketika mengendap mengendap di dalam semak (takut kena tangkap), tiba tiba... kaki tok di tarik tarik dari belakang, sambil terdengar suatu suara.

"SAHUR!!... SAHUR!!...."...suara nenek mengejutkan tok..

No comments:

Post a Comment