Monday, February 15, 2010

Histeria Di Sekolah Pak Long - Kesimpulan - Part 1

Pada malam hari pertama yang Pak Long bercerita mengenai kes Histeria di sekolah beliau, tok ada memohon ke hadrat Allah SWT untuk melihat apa yang sebenarnya telah berlaku. Selepas itu tok pun lakukan apa yang biasa tok lakukan jikalau ingin melihat hal hal begini. (Masing masing ada cara masing.. jadi tok tak perlu cerita apa cara yang tok gunakan.)

Tiba tiba tok berada di hadapan sebuah rumah dua tingkat bersama kumpulan remaja bermotor. Sambil itu kumpulan tersebut membuat bising ala ala cara mat rempit (bukan Adnan Sempit). Sambil bersembang mereka menarik narik throttle minyak untuk test bunyi ekzos motor masing masing. Masa ini kehadiran tok tidak disedari oleh mereka. Tidak lama kemudian tok dengar seorang perempuan India menjerit jerit dari atas rumah yang bertingkat dua itu menyuruh budak budak itu diam.

Beliau pun turun ke bawah rumah sambil marah marah dan tok lihat budak budak remaja itu bertempiaran lari tanpa meninggalkan motor mereka. Beliau tok lihat adalah seperti berbangsa India kerana dialek bahasa yang digunakan dan jugak pakaian beliau yang bernama kurtha. Walau pun tok nampak beliau tetapi wujud beliau adalah seperti bayang bayang yang agak jelas tetapi boleh di pandang tembus. Tok dapat mengagak yang beliau ini ada kemungkinan dari golongan jin.

Tok pun berjumpa beliau di dalam keadaan beliau yang masih marah marah. Tok cuba mendapat kepastian kenapa beliau marah marah. Rupanya selama ini beliau sudah puas bersabar dengan perangai budak budak tersebut yang suka melepak dan membuat bising betul betul di halaman rumah beliau. Dalam keadaan bersembang itu keadaan sudah mula berubah dimana tiba tiba sahaja orang (manusia) mula ramai disekeliling tok. Sambil mereka melakukan aktiviti harian tanpa melihat dengan siapa tok bersembang. Tok teruskan juga bersembang sambil manusia manusia ini melihat tok seperti orang gila yang bercakap cakap seorang. Walaupun boleh menggunakan bahasa hati.. tok tak tahu kenapa tok menggunkannya di ketika itu.

Sembang kami pula berterusan, dimana tok mula membebel dengan beliau mengenai alam manusia dan jin yang berbeza. Mana mungkin kalau alam manusia buat bising beliau boleh dengar, kecuali jika beliau yang masuk ke alam manusia. Itu adalah masah beliau, siapa suruh masuk alam manusia. Jadi senang cerita tok berkata pada beliau jangan lah cari alasan yang remeh temeh untuk mengganggu manusia. Di ketika itu tok masih lagi bersembang secara baik. Beliau pada mula tidak setuju dengan pendapat tok tetapi terpaksa akur setelah tok membebel berterusan tanpa henti.

Diketika itu datang seorang lelaki seakan melayu yang agak tinggi dan tegap berdiri diantara tok dan perempuan India tersebut. dan tok tahu tujuan beliau memang untuk menghalan pandangan tok darpada melihat perempuan tersebut. Yang pastinya tinggi beliau adalah 1.5 kali lebih tinggi daipada tok dan beliau tidak seperti manusia lain, dan beliau dapat melihat perempuan tersebut...

bersambung.......

No comments:

Post a Comment