Sunday, February 14, 2010

Mengenal Diri - Part 5

Selepas malam itu.. tok jalan kan hari hari macam biasa. Tak ada langsung buat latihan gerak diri seperti yang di suruh. Anak murid cemerlang lah katakan. Apa barang buat latihan. Kalau dah cemerlang tu.. anytime boleh guna. Lagi pun dah mula teringat... ini semua untuk kelebihan, boleh mengubat, boleh bersilat sendiri, boleh tarik rezeki 40 penjuru alam dan macam macam lagi. Ini semua bukan kehendak tok. Tok kalau boleh memang nak mengelak untuk menjadi perawat atau tok guru ilmu ilmu kebatinan dan seangkatannya. Jadi.. anak murid cemerlang bercadang untuk tidak mengamalkannya.

Beberapa hari selepas itu, tok guru ada menelefon tok bertanya kan perihal tok. Seperti biasa, walaupun tok bercadang untuk tidak mengamalkan ilmu itu. Adab tetap kena jaga, apatah lagi dengan orang tua. Tok ada terpikir, bagus jugak tok guru ni.. sebab dia call anak murid. Jarang tok guru yang power power yang buat camni. Selalunya anak murid yang akan call tok guru untuk bertanya khabar.

"Ada buat latihan tak?".. tanya tok guru..

Tok nak jawab apa lagi.. mesti lah kata "ada". Walaupun tok tak buat apa. Akhirnya tok guru ajak bertemu, katanya kebetulan beliau ada berhampiran dengan opis tok. Tok tak pikir panjang, terus mengia kan. Jarang sekali tok guru ada yang baik camni, yang betul prihatin dengan anak murid. Paling kurang "follow up service" dia memang bagus sekali..

Tok pun jumpa la beliau di satu kedai mamak yang memang dekat betul dengan ofis tok.

sambungan...

No comments:

Post a Comment