Monday, February 15, 2010

Mengenal Diri - Part 6

Bila sembang sembang di kedai mamak, biasa lah.. ceritanya lebih kearah ilmu mengenal diri dan apa kelebihan dah faedah yang akan tok dapat. Termasuk juga kelebihan kelebihan yang ada pada diri tok guru. Beliau juga mengaku yang beliau pernah mati sekali dahulu. Tak sempat di kafan, beliau hidup kembali. Kalau setakat mengubat, cukup sekadar di kedai kopi. Tak perlu ada ritual ritual khas. "Semuanya di lakukan oleh diri yang dalam" .. katanya. Beliau pernah berjumpa dengan empat diri beliau yang lain secara bersemuka dengan menggunakan ilmu ini. Masa ni tok memang impressed la dengan beliau.

Akhir sebelum berpisah, beliau ada mengajak tok menyertai satu skim Multi Level Marketing (MLM) yang beliau baru sertai. Katanya boleh untung beribu ribu dengan modal RM150 sahaja. Syaratnya dengan mencari dua orang "downline" untuk menyertai dengan modal yang sama. Jikalau tok menyertainya, tok akan dapat beberapa barang juga. Untuk mencari dua orang yang lain, tok tidak perlu gusar, kerana sistem MLM yang di guna pakai ini akan automatik meletak di bawah tok jikalau tok tidak dapat mencari downline. Oleh kerana tok ketika itu agak senang, maka tanpa berpikir panjang, tok serahkan sahaja RM150 pada beliau.

Sebelum berpisah, tok dikehendaki menunggu panggilan atau surat daripada MLM tersebut sebagai pengesahan menyertai program yang telah di ceritakan.

bersambung...

No comments:

Post a Comment