Sunday, September 16, 2007

Panji Kalimah

kalau di baca atau dicerita pasti ramai yang pernah mendengar tentang panji kalimah ini. bagi yang mungkin tidak tahu panji ini adalah bermaksud lambang/bendera yang tertera kalimah. seperti yang tok lampirkan.

sebenarnya panji panji ini terdiri dari dua warna iaitu warna hijau dan juga warna hitam. selalunya panji panji ini diceritakan berkaitan tentang perperangan akhir zaman nanti. ada yang menyatakan bahawa tulisan kalimah ini adalah sulaman benang benang emas yang bersinar sinar.

pasti nya ada yang tertanya tanya siapa kah yang membawa panji panji ini. ada kumpulan yang menyata kan mereka adalah dari kumpulan pemuda Bani Tamim. Sebenarnya tok pun tak tahu siapa kumpulan pemuda Bani Tamim ni. Ada kah mereka ini benar benar wujud. Ada pula yang menyatakan panji panji akan di gunakan oleh imam Mahdi kelak. Lagi la tok tak tahu.

yang pastinya adakah kita sebenarnya bersedia jikalau kita terpanggil untuk menegak kan kalimah ini jikalau di perlukan kelak. apa kah kita sudah bersedia. apa persiapan yang telah kita lakukan. yang sebenarnya, tok pun tak tahu. saja tok nak tanya tanya kot kot ada yang sudah punya jawapan.

apa beza antara panji kalimah berwarna hitam dengan yang berwarna hijau ya? tok pun tak tahu nak jawab. yang pastinya tok bawa panji kalimah berwarna hitam. sebab apa? tok pun tak tahu........

No comments:

Post a Comment